Pogoda Zakopane



Tempreratura: -5 °C
Ciśnienie: 880 hPa
Wiatr: 8 m/s

EkoRower w Zakopanem


Partnerzy

Polecamy

Poznaj Zakopane / Stoki Narciarskie

Harenda

Ośrodek Narciarsko Rekreacyjny Harenda Zakopane zlokalizowany jest na osiedlu Harenda w Zakopanem.

Na terenie Ośrodka znajdują się: kolej krzesełkowa 4 osobowa, 3 wyciągi orczykowe, wypożyczalnia sprzętu sportowego, budynek szkoły narciarskiej, Karczma Regionalna Harenda na ponad 350 osób, taras widokowy, 4 parkingi.

Dojazd do Ośrodka odbywa się wprost z drogi krajowej E 7 (Zakopianka) - zjazd na wysokości dzielnicy Ustup – Olcza, prowadzącą do dolnej stacji kolei, w pobliżu, której znajdują się parkingi.

Dojazd z centrum Zakopanego ulicą Kasprowicza przez Spyrkówkę prosto na Harendę.

Stok jest sztucznie śnieżony, oświetlony i ratrakowany.

Czynne w sezonie w godz. 9:00 - 21:00,

poza sezonem od 9:00 - do 20:00

Cennik: (zobacz więcej)

SEZON 2011/2012
 
KARNETY TERMINOWE
ceny obowiązują od 01.12.2011 - 26.02.2012
z wyłączeniem okresu świątecznego od 25.12.2011 - 01.01.2012

CZAS NORMALNY ULGOWY
9:00 - 15.00 65 60
16:00 - 21:00 50 45
3 godzinny 45 40
promocyjny wieczorny
18:00 - 21:00
30 30
dzienny 9:00 - 21:00 80 75
2 dni 140 120
3 dni 200 170
4 dni 250 210
5 dni 300 250
6 dni 340 290
7 dni 370 310

 


okres świąteczny 25.12.2011 - 01.01.2012
 
CZAS NORMALNY ULGOWY
9:00 - 15:00 75 70
16:00 - 21:00 55 50
3 godziny 50 45
promocyjny wieczorny
18:00 - 21:00
35 35
dzienny 9:00 - 21:00 90 85
2 dni 150 125
3 dni 210 175
4 dni 260 215
5 dni 310 255
6 dni 350 295
7 dni 380 325


  • ceny podane w złotych polskich
  • ceny ulgowe, dotyczą dzieci do lat 12 i seniorów powyżej 60 roku życia
    (po okazaniu dokumentu)
  • z karty może korzystać tylko jedna osoba
  • ilość przejazdów jest nieograniczona
  • kaucja za kartę wynosi 10 zł
  • karnety czasowe nie podlegają zwrotowi
  • karnet 3 godzinny ważny jest w ciągu 3 godzin od momentu pierwszego przejazdu przez bramkę kolei lub wyciągu w godzinach pracy Ośrodka.

 

 


KARNETY PUNKTOWE
ceny obowiązują od 01.12.2011 - 26.02.212
z wyłączeniem okresu świątecznego od 25.12.2011 - 01.01.2012

 

TYP  WYCIĄGU 1 PRZEJAZD ILOŚĆ PUNKTÓW
KOLEJ 5 50
ORCZYK 470 m 2,50 25
ORCZYK 250 m 1,50 15
ORCZYK 80 m 0,80 8


okres świąteczny 25.12.2011 - 01.01.2012
 
TYP WYCIĄGU 1 PRZEJAZD ILOŚĆ PUNKTÓW
KOLEJ 6 60
ORCZYK 470 m 3 30
ORCZYK 250 m 2 20
ORCZYK 80 m 1 10
  • ceny podane w złotych polskich
  • 10 punktów = 1 złoty
  • w przypadku karnetów na przejazdy jednorazowe nie ma karnetów ulgowych
  • niewykorzystane punkty na karcie podlegają zwrotowi
  • kaucja za kartę wynosi 10 złotych

LODOWISKO
 
NORMALNY ULGOWY SZKOLNY
8 6 5
  • ceny podane w złotych polskich
  • do wejścia na lodowisko upoważnia karnet terminowy lub indywidualny bilet
  • z karty lub biletu na lodowisko może korzystac tylko jedna osoba
  • ceny ulgowe, dotyczą dzieci do lat 12, seniorów powyżej 60 roku życia oraz młodzieży ze Szkół z terenu Powiatu Tatrzańskiego (po okazaniu ważnego dokumentu).
zobacz więcej >

Polana Szymoszkowa

Duża kolej - do niedawna (2008 r.) jedyna i pierwsza w Polsce tego typu kolej linowa austryjackiej firmy Doppelmayer z krzesełkami sześcioosobowymi posiadające kopułę chroniącą przed deszczem i śniegiem.  Mała kolej - jedyna w Polsce kolej zaprojektowana przez Jana Kuńczyńskiego, polskiego inżyniera pracującego dla firmy Poma, który po wyjeździe do Stanów Zjednoczonych założył firmę Lift Engineering (Yan Lifts) i wybudował ponad 200 kolei linowych na całym świecie.

Koleje Duża Mała
długość trasy w poziomie 1291,00 m 360 m
różnica wysokości 261,00 m 60 m
średnie nachylenie 20,22 % 10 %
długość trasy po stoku 1322,17 m 400 m
długość trasy przejazdu 1342,17 m 400 m
prędkość kolei 5,00 m/s 2 m/s
zdolność przewozowa 3000 osób/h 2000 osób/h
odstępy pomiędzy krzesłami 36,00 m 12 m
odstęp czasowy pomiędzy krzesłami 7,2 s 7 s
liczba krzeseł 79 szt. 43 szt.
czas jazdy 6 min 3,5 min


Witów-Ski

Wyciąg krzesełkowy (D)

to czteroosobowa kolej linowa firmy Doppelmayr z dywanikiem o wydajności 2200 osób/godz., długości 1000 m oraz przewyższeniu 150 m. Średni czas wjazdu to około 6 minut. Po wyjeździe na górną stację mogą Państwo podziwiać piękny widok na Tatry Zachodnie.

Wyciąg orczykowy (C)

dla najmłodszych i osób początkujących, o długości 120 m i przewyższeniu 30 m.

Nasze stoki dobrane są zarówno dla początkujących amatorów, jak i dla wytrawnych narciarzy oraz snowboardzistów.

Wszystkie trasy są odpowiednio naśnieżone, oświetlone oraz nagłośnione.

Bezpieczeństwo zapewnia wyszkolona kadra TOPR-U, jak również ochrona posiadająca licencję oraz monitoring rozmieszczony na obszarze całego stoku.

Baza gastronomiczna

Do Państwa dyspozycji oddajemy restauracje regionalne zlokalizowane w okolicach naszej Stacji.

Cennik (zobacz więcej)

zobacz więcej >

Kotelnica Białczańska

Ośrodek narciarski "Kotelnica Białczańska" powstał dzięki współpracy lokalnych górali w 2001 roku i dzięki tejże współpracy w ciągu 10 lat stał się jednym z najnowocześniejszych i zarazem największych kompleksów narciarskich w Polsce. Aktualnie "Kotelnica" to 4 wyciągi krzesełkowe i 2 orczyki, które razem mogą w ciągu godziny obsłużyć mogą około 10000 osób:

  • kolej linowa 4 os. o długości 540m i różnicy wzniesień 150m, przepustowość wyciągu ok. 2300 osób/h, czas wyjazdu 3,0 min.
  • kolej linowa 6 os. o długości 1350m i różnicy wzniesień 200m, przepustowość wyciągu ok. 3000 osób/h, czas wyjazdu 4,5 min.
  • kolej linowa 3 os. o dł. 1380m i różnicy wzniesień 210m, przepustowość wyciągu, ok. 1200 osób/h, prędkość jazdy, ok. 2m/s
  • kolej linowa 4 os. o dł. 800m i różnicy wzniesień 170m, przepustowość wyciągu, ok. 2000 osób/h, prędkość jazdy, ok. 2,5m/s
  • 2 wyciągi narciarskie orczykowe o dł. 690m każdy i różnicy wzniesień 155m, przepustowość wyciągów to 2 x 1000 osób/h, prędkość jazdy, ok. 3,2m/s

Nartostrady zostały tak wytyczone, aby mogli korzystać z nich narciarze i snowboardziści posiadający różne umiejętności jazdy.

Do dyspozycji 4 trasy narciarskie:

  • wzdłuż i pod koleją linową, dł. 1400m
  • 3 trasy prowadzące do wyciągów orczykowych, pierwsza z nich obok wyciągów trudna, posiadająca homologacje FIS, dwie pozostałe łagodne
  • nartostrada prowadząca do ośrodka narciarskiego "Bania"

Nosal

Nosal to bardzo charakterystyczna góra, leżąca na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Znajduję się w niedużej odległości od Kuźnic i prowadzi na nią dosyć łatwy szlak, w związku z czym w lecie jest ona bardzo popularna wśród turystów. W zimie natomiast Nosal zamienia się w prawdziwe centrum narciarskie. Zainstalowany na północnym stoku wyciąg krzesełkowy o długości prawie 600 metrów wywozi amatorów białego szaleństwa niemal na szczyt góry. Stąd poprowadzona została bardzo wymagająca trasa zjazdowa, przez wielu uważana za najtrudniejszą w Polsce. Dlatego też należy się dobrze zastanowić nad poziomem swoich umiejętności przed skorzystaniem z krzesełka. W razie czego, przedsmak emocji związanych ze zjazdem z Nosala zapewni nam wyciąg orczykowy, wywożący wyłącznie narciarzy do połowy góry.

Na polanie pod Nosalem swoich sił spróbować mogą początkujący narciarze, do dyspozycji których oddano kilka oślich łączek. Obiekt posiada system naśnieżania, własną gastronomię i wypożyczalnię nart.


Hawrań - Jurgów

Centrum Rekreacji i Wypoczynku Hawrań to kompleks narciarski położony u stóp Tatr, w miejscowości Jurgów, tuż przy granicy ze Słowacją. Stosounkowo młoda stacja narciarska szybko zyskała uznanie wśród miłośników białego szaleństwa, głównie dzięki bardzo różnorodnym trasom i kapitalnemu widokowi na najwyższe polskie szczyty.

Do dyspozycji narciarzy są: czteroosobowa kolej krzesełkowa, a także dwa wyciągi orczykowe. W Jurgowie zjeżdżać można pięcioma różnymi trasami o całkowitej długości ok. 4 km. Szczególną uwagę zwraca trasa nr 5, oznaczona kolorem czarnym. Trasy są sztucznie naśnieżane, ratrakowane i w większości oświetlone.

Przy stacji bezpłatny parking, wypożyczalnia i serwis sprzętu, szkoła narciarska oraz zaplecze gastronomiczne.


Kasprowy Wierch

Kasprowy Wierch to bodajże najsłynniejsza góra w Polsce. Leżąca w sercu Tatr, na wysokości 1987 m, w pobliżu strzelistrzych turni, od zawsze pobudzała wyobraźnię. Pierwsze udokumentowane wejścia datuje się na XIX wiek, ale tak naprawdę Kasprowy Wierch stał się tym, czym jest dzisiaj w latach 30-tych XX wieku. Wtedy to dosłownie wciśnięto między skały ponad 4-kilometrową kolej linową oraz wybudowano słynne dziś na cały kraj obserwatorium meteorologiczne. W latach 60. dołączyły do nich dwa wyciągi krzesełkowe: na Hali Gąsienicowej oraz w Dolinie Goryczkowej i w ten oto sposób powstał kompleks uwielbiany przez narciarzy i turystów.

Kolej linowa prowadzi w dwóch etapach: z zakopiańskich Kuźnic do stacji przesiadkowej na Myślenickich Turniach (1352 m) i stamtąd na szczyt Kasprowego Wierchu. Zjeżdzanie na nartach czy snowboardzie jest przeżyciem niezwykle specyficznym, bowiem całość tras i nartostrad znajduje się na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Wszystkie stoki na zboczach Kasprowego przeznaczone są tylko i wyłącznie dla bardzo zaawansowanych narciarzy. Ich duża stromizna, mała szerokość i nieprzyjazne, górskie otoczenie, sprawiają, że jazda na nartach tutaj urasta do miana sportu ekstremalnego. Należy więc bardzo uważać.

Wjechawszy na szczyt Kasprowego Wierchu mamy kilka opcji do wyboru. Możemy jeździć wzdłuż wyciągów na Gąsienicowej i Goryczkowej lub przy sprzyjających warunkach zjechać jedną z dwóch nartostrach do Zakopanego. Wybierając się na Kasprowy należy obowiązkowo sprawdzić pogodę, tj. przewidywaną aurę oraz obowiązujący stopień zagrożenia lawinowego. Można to zrobić, studiując komunikaty Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Kasprowy Wierch jest znakomitym punktem wypadowym w Tatry. W jego pobliżu leżą Świnica, Giewont i Orla Perć. Łatwo można także przejść tędy na Słowację. Turystów i narciarzy przyciąga również niezwykle sympatyczne schronisko PTTK "Murowaniec" na Hali Gąsienicowej.


1 2 Ostatnia >

Copyright 2010-2011 FreshCore.pl - tworzenie stron www RSS